Акафист ДВЕНАДЦАТИ АПОСТОЛАМ

 

 

Празднование:

 

13 июля (н. ст.)

 

Тропарь, глас 3

Апостоли святии, молите милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.

 

Кондак, глас 2

Твердыя и боговещанныя проповедатели, верх Апостолов Твоих, Господи, приял еси в наслаждение благих Твоих и покой: болезни бо онех и смерть приял еси паче всякаго всеплодия, Едине сведый сердечная.

 

Кондак 1

Избраннии самовидцы и свидетелие Слова воплощения, мира ловцы и сосуди Христовы благодати, Церкве пресветлыя звезды, вселенныя светильницы и проповедницы веры, яко лучами блистающии зарями духовными, всечестная двоенадесятице ученик Спаса Христа Бога, светоносную и преблаженную память вашу благочестно творим ныне. Вы же, яко Божественнаго света причастницы и дерзновение ко Христу имущии, молитеся Ему прилежно, да к свету богоразумия нас всех истинно наставит, в вере твердей укрепит и в мире глубоце соблюдет зовущих вам: Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Икос 1

Ангельскую службу воплощенному нас ради Божественному Слову приносяще, вселенную всю обтекосте, святии Апостоли, яко богопосланнии вестницы грядущаго миру спасения. Темже словом истины Христовы от словес ваших озареннии и благодатию Святаго Духа спасеннии чрез веру, вси концы мира от дний древних и до днесь немолчно восхваляют вас сице:

Радуйтеся, вселенныя светильники.

Радуйтеся, благославнии трубы.

Радуйтеся, твердыя веры проповедники.

Радуйтеся, учений Небесных благовещаннии сказатели.

Радуйтеся, церковнии столпи.

Радуйтеся, разорители идольския лести.

Радуйтеся, избраннии понести пред языки Божественное имя.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 2

Видяще Господа Славы, в зраке раба во плоти пришедшаго, и слышавше Того Предтечею свидетельствуема Агнца Божия быти, грех мира вземлющаго, вся в мире оставльше, вслед Того устремистеся, согласно вси поюще тако изволившему о вас Богу: Аллилуиа.

 

Икос 2

Разумнаго восхождения от дольних на горняя явили есте образ, богомудрии Апостоли, егда домы, братию и имения своя во уметы вменили есте и востекли, себе отвергшеся, стезею правою к тесным вратом Царствия Христова. Того ради достойно слышите от всех сицевая:

Радуйтеся, вина раствореннаго премудростию Божией на трапезе духовней полезно вкусившии.

Радуйтеся, губительное безумие жизни привременныя, по гласу, вы звавшему, без сумнения всякаго оставльшии.

Радуйтеся, сокровище духовное на селе при пути вашем обретшии.

Радуйтеся, бисера добраго мыслию сердца вашего искавшии.

Радуйтеся, на рало Христово руце ваша несумнительно и твердо волею своею возложшии.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 3

Силою свыше укрепленнии, всемудрии Апостоли, благоразумием вашим и огнем духовным всякую вражию прелесть попаливше, человеческий род верою просветили есте; темже молим вы: омраченныя грехми души наша просветите, да воспрянем еже пети Богу: Аллилуиа.

 

Икос 3

Имуще премудрость вселенную всю словом спасительным просветити, озарили есте во тьме и сени смертней сидящия люди; просветите убо и наши души, омраченныя мраком страстей, да восхвалим вас тако:

Радуйтеся, светильницы востока мысленнаго, тьму неразумия прогнавшии верою.

Радуйтеся, напоившии землю струями Божественных вещаний.

Радуйтеся, живоносным током словес Христовых орошающии нас, бедствующих зноем скорбей.

Радуйтеся, возбраняющии лукавым помыслом омраченнаго сердца нашего.

Радуйтеся, мрежею благодати из глубины потопляющих нас сует мира сего любовию всех с верою взирающих к вам возводящии.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 4

Бурею внутреннею и волнами морскими иногда в корабли обуреваеми, святии Апостоли, ко Христу вопиясте: «Учителю, спаси ны, погибаем!» Приявше же Того всемогущую помощь, явистеся по благодати, вам данней, сами всех кормчии, к благотишному пристанищу надежно приводящии. И нас, в пучине зол бедне мятущихся и напастьми житейскими присно колеблемых, управите ко брегу безстрастия, идеже всеми спасаемыми поется Богу: Аллилуиа.

 

Икос 4

Слышавше от Пастыреначальника и Господа вашего призывающее слово: «Жатва убо многа, делателей же мало; молитеся убо Господину жатвы, яко да изведет делатели на жатву Свою», - исполнишася, блаженнии Апостоли, огнепальною ревностию сему делу Христову послужити, благословеннии на подвиг сей, обтекосте грады и веси многия, благовествующе Евангелие Царствия, исцеляя всяк недуг и всяку язю в людех. Умолите убо, яко вратарие Божественнаго Царствия, и нам спасение обрести, со умилением зовущим вам тако:

Радуйтеся, добрии вестницы Христовы, сослужебницы мысленным чином.

Радуйтеся, иже от рыбарей умудреннии паче риторов.

Радуйтеся, трубы Христовы благогласнии, ко пристанищу спасения вся привлекшии.

Радуйтеся, Пастыря добраго богоизбранныя овцы, волков мысленных во овчую кротость верою преложившии.

Радуйтеся, уста огнедухновенныя Христовы, от уст имущаго поглотити нас врага избавляющии.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 5

Боготечныя звезды, светлостьми Божественных добродетелей сияющии, явистеся, всехвальнии Апостоли, яко солнце, земныя концы обновисте. Светлым блистанием вашим убо и нас озарите и страстей избавите всех вопиющих Богу: Аллилуиа.

 

Икос 5

Видевше, Апостоли святии, во образе человечестем Владыку мира и Сына Божия, усты первоверховнаго Апостола Петра Христа проповедасте, и Той яко откровение Отчее исповедание ваше приемый. Сего ради и мы, во исповедании вашем утвердившеся, ублажаем вас тако:

Радуйтеся, богоозареннии исповедницы неизреченныя Божественныя славы воплотившагося Слова.

Радуйтеся, с Небес приемшии благодать богословия Христова.

Радуйтеся, мир вещании вашими соблюдшии.

Радуйтеся, яко от Самаго Господа ублажени бысте во исповедании вашем.

Радуйтеся, яко от Него приясте Божественную власть вязати и решити грехи человеков.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 6

Проповедание Владыки и Господа своего, яко подобает Ему много во Иерусалиме пострадати от старец, и архиерей, и книжник, и убиену быти, слышавше, дивистеся зело, недоумеюще, како сбудутся Писания о славе и чести Сына Человеческаго. Вразумленнии же, яко не человеческою мыслию, но неисповедимою волею Отца Небеснаго путие вси в мире исправляются, научистеся смиренно пети Богу, благоволившему тако о Сыне Своем: Аллилуиа.

 

Икос 6

Возсия солнца светлее на Фаворстей горе слава Божественнаго зрака Христова пред вами, святии Апостоли, онем убо избранным, на гору совозшедшим. Темже Моисея и Илию видевше, во облак светел вшедшия, и глас Отчаго свидетельства о Единороднем Сыне с Небес слышавше, толикия благодати Небеснаго озарения сподобльшимся, усердно возглашаем сице:

Радуйтеся, в неприступнем свете Христа на Фаворе облиставшася зревшии.

Радуйтеся, от Отца свидетельствуема Сына Божия слышавшии.

Радуйтеся, Моисея и Илию, явльших Христово Божество, на горе славы сретившии.

Радуйтеся, беседою тех о исходе Христа, во Иерусалиме быти хотящем, просвещеннии.

Радуйтеся, премирныя славы Христовы сообщницы.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 7

Хотя душепитательную уготовати миру трапезу Животворящаго Тела и Крове Cвоея Господь всех и Зиждитель, предъизобрази всесвятое Свое заколение и безсмертия Чашу в проповедании о Хлебе жизни вечныя, и егда мнози слышавшии слово сие роптаху и блазняхуся и вспять идяху от Христа, вы, Апостоли блаженнии, усты Симона Петра единомысленно рекосте: «Господи, к кому идем? Глаголы живота вечнаго имаши, и мы веровахом и познахом, яко Ты еси Христос, Сын Бога Живаго». Сие исповедание ваше ублажающе, тепле припадем ныне к Богу, поя Ему: Аллилуиа.

 

Икос 7

Новыя Божественныя Пасхи, не от Египта, но от Сиона грядущия, причаститися сподобистеся, богоблаженнии Апостоли, и омысте нозе ваша от препоясаннаго лентием Владыки, смирения образ тем явившаго, собеседницы на Вечери Тайней Христа Господа бысте. Темже величаем вас сице:

Радуйтеся, в горницу Сионскую, яко под сень Небесную, вшедшии.

Радуйтеся, честнаго омовения от Владыки Христа сподобленнии.

Радуйтеся, заповедь Господню: да будет последним хотяй первым быти — из уст Учителя вашего приемшии.

Радуйтеся, Безкровныя Жертвы и словесныя службы великим Архиереем Завета Новаго, за весь мир приносимыя, участницы.

Радуйтеся, руками чистыми и усты нескверными Хлеб жизни и веселия Божественнаго Чашу от рук Тайновершителя Господа вземшии.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 8

Странное вещание своего Учителя и Господа, яко един от вас предатель имать быти, слышавше, смутистеся, святии Апостоли, и скорбию и страхом одержими, «кто есть сей?» - Учителя вопрошасте. Егда же по малем часе сбытие слова сего страшнаго в сыне погибельнем яве открыся, духом сокрушенным принесосте Богу псалом: Аллилуиа.

 

Икос 8

Весь закон и пророцы, яже о Христе преднаписаша, того исполнение в честных страданиих, погребении, предивном востании Спаса тридневнем и славнем видевше, глубину сия вся строившей Премудрости Божественныя и разума не всю испытали есте тогда, бездну же судеб Господних не у постигли есте, зане просвещени Духом не бысте. Но в волю Христа Господа себе предавше, видением Того распята не соблазнистеся, воскресению, достигосте, верно поклонистеся и научению Христову себе смиренно подклонисте; к послушанию веры и к разумению тайны любве Божественныя и нас, Апостоли Христовы приведите, да поем вам тако:

Радуйтеся, яко не смутися сердце ваше, еже веровати в Бога распинаема.

Радуйтеся, яко не в соблазн и не в безумие, но во спасение силою Божиею видение Креста Господня прияли есте.

Радуйтеся, не оставленнии сирыми по отшествии Владычнем.

Радуйтеся, рождие живоноснии лозы Христовой.

Радуйтеся, яко о вас молитва Христова пролияся, да соблюдени будете от неприязни и священни во истину евангельскаго слова.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 9

Всю скорбь и печаль отъя Христос от сердец вас, другов Своих, многочастне и многообразне деньми четыредесятьми являяся вам по воскресении Своем, с вами же ядый и пияй, и всяко уверяя о Своем славнем востании, да будете свидетелие Ему даже до последних земли. Темже радостию несказанною исполнени бывше и тайнам Царствия Божия наученнии, союзом любве связуеми, единодушно бысте вкупе, глаголюще: Аллилуиа.

 

Икос 9

Витийства земнаго превышшее таинство восхода Господа на облацех на Небо от горы Масличныя, Апостоли Христовы, зрети приведеннии, тамо многолюбезны дары научения последняго, яко от Владыки мира, от Христа получисте, премирное благословение от Него приясте, во Иерусалим возвратистеся с радостию велиею, выну благословяще Бога. Тако о вас благоволившему Промыслителю мира величия дающе хвалы, согласно приносим вам, воспевая сице:

Радуйтеся, мир от Господа, вседшаго на облаки небесныя, приявшии.

Радуйтеся, соединение горних с дольними в восходе Христове яве узревшии.

Радуйтеся, с собором безплотных Возносящася от земли на Небо восхвалившии.

Радуйтеся, на горе восхождения Христова светообразному лица Его зраку последняя от земнородных боголепно поклонившиися.

Радуйтеся, имже заповедь научити языки слову Христову дадеся.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 10

Спасения путь ища обрести ученический лик, Тебе видя от земли взимаема, глаголаше: «Владыко, како ныне оставляеши рабы Твоя и камо идеши, рукама содержай концы?» Егда же услышасте Спаса, глаголюща: «Не оставлю вас, яже собрах, но пошлю вам Духа Пресвятаго; вы же, с высоты оболкшеся силою, идите во вся языки, глаголя вещания спасения», - тогда убо в радости снидосте с горы Елеонския, славя Божественное вознесение Христово, поя: Аллилуиа.

 

Икос 10

Стены дома, идеже с Богоматерию Апостоли святии беста, моляшеся о имени Христове, потрясеся свыше носиму дыханию бурну, егда в день Пятидесятный, исполняя преждереченная, посла Христос Духа Святаго, иже и сошед на вы видом огненным, ужасом исполнь языков собрание, языки бо глаголющих кийждо свою беседу слышаше. Темже мы, наследницы тоя благодати, вас зарею богоначальною облистанных, Апостоли богоноснии, славим:

Радуйтеся, яко по обетованию Христову яве крестистеся Духом Святым и огнем.

Радуйтеся, яко бысте жилище пречистей благодати.

Радуйтеся, яко в вас естеством святыни своея вселися с Небесе сила Духа, от Отца исходяща и в Сыне почивающа.

Радуйтеся, во гласе дыхания Духом восхищеннии провещати величия Божия.

Радуйтеся, яко чрез ваша священныя главы огнь Утешителя Духа на землю сниде.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 11

Пение благодарственное Святей и Живоначальней Троице в явлении Духа Святаго принесше, святии Апостоли, радости и всякаго ведения исполнистеся и дерзновение приясте, многими знаменьми и чудесы Церкве доброе начало положисте и велиею силою воздасте свидетельство воскресения Господа Иисуса, поя Богу: Аллилуиа.

 

Икос 11

Светоподательное проповедание ваше со смиренномудрием и многими слезами и напастьми исполняшеся; внимаху же народи глаголемым от вас единодушно, слышаще и видяще знамения, от рук ваших бывающая, и крещахуся мнози. Вы же Церкви утверждасте, от места к месту преходяще, да и иным градовом благовестится слово Божие. Сего труда вашего ради взываем вам сице:

Радуйтеся, союзом любве Христовой связаннии, любовь и мир Церквам заветом вечным положившии.

Радуйтеся, ига, егоже немощно бе понести, на выи ученик никакоже возложити восхотевшии.

Радуйтеся, всем вся бывшии, да всяко спасутся нецыи.

Радуйтеся, посещати братию во всех градех, в нихже проповедасте Евангелие Христово, выну тщавшиися.

Радуйтеся, нощми и деньми люди паствы своея непрестанно учившии.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 12

Благодати Небесныя причастником и самовидцем Слова, еже по плоти Матере Его успение видети подобаше, еже на Ней таинство, яко не токмо Спасово от земли восхождение узрят, но и Рождшия Его преставление свидетельствуют. Темже, приспевшу дневи Богоматере отшествия, отвсюду Богоначальным мановением Апостоли собравшеся, Сиона достигше, и на Небо предпослаша Вышшую Херувим, пение надгробное Пречистей творя богокрасною песнию: Аллилуиа.

 

Икос 12

Поюще дивная дела ваша, болезнем и трудом евангельскаго благовестия дивящеся, честная ваша страдания почитаем, богоизбраннии Апостоли: весь бо всюду мир проидосте, Евангелие Христово коленом всем, языком и странам проповедавше. Темже и мы славим вас вси:

Радуйтеся, мрежею словесною уловившии всякаго рода избранных.

Радуйтеся, ихже словом врата смерти отверзахуся и отдаяху затворенная мертвецы.

Радуйтеся, Кровию Агнца от людей первенцы Богу купленнии.

Радуйтеся, имже храм скинии свидения на Небесех предуготовася.

Радуйтеся, Церкве Христовы великая славо.

Радуйтеся, Апостолов двоенадесятице, мира концы учением Христовым просветившии.

 

Кондак 13

О всехвальнии и богоблагословеннии Апостоли, Христом нареченнии Его друзи и служения Церкве наследницы, Вышняго Престола окрест обстоящии в неувядаемых венцех! Моление наше, любовию к вам ныне пролиянное, приемше, сотворите всех Богу молитву, да соблюдет Церковь Cвою святую в единомыслии и мире, пастырем ея дарует святыню имени Его ревностно исповедати и веры нелицемерней дерзновение показати, разсеянныя же ветром суемудрия чада да соберет во единое Царство и да сподобит тамо во свете неприступнем с собором вашим Ему немолчно воспевати: Аллилуиа.

 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

Молитва

О святии Апостоли Христовы Петре и Андрее, Иакове и Иоанне, Филиппе и Варфоломее, Фомо и Матфее, Иакове и Иудо, Симоне и Матфие! Услышите наши молитвы и воздыхания, сердцем сокрушенным ныне приносимыя, и помозите нам вашим мощным пред Господем ходатайством избавитися от всякаго зла и вражия лести, твердо же преданную вами веру православную сохраняти, в нейже, вашим предстательством, ни ранами, ни прещением, ни мором, ни коим гневом от Создателя нашего умалени будем, но мирное зде поживем житие и сподобимся видети благая на земли живых, славяще Отца и Сына и Святаго Духа, Единаго в Троице славимаго и покланяемаго Бога, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 

ДВЕНАДЦАТЬ АПОСТОЛОВ

Греческое слово «апостол» означает «посланник, слуга», то есть Апостолы были посланниками, слугами Христа. Еще они назывались учениками Христовыми, потому что были ближе всех к Нему и более всех слушали Его святое учение. Спаситель избрал их на служение людям, когда Сам выступил на служение роду человеческому – за три года до Своей крестной смерти. Чтобы открыть миру Свое всемогущество Христос избрал и наделил чудесною силою почти всех Апостолов из бедных, незнатных родов. Будучи призваны к апостольству, они оставили своих родных, свои дома и занятия и неотлучно следовали за Учителем. По Его повелению они проповедовали по городам и странам, охотно разделяя с Ним все лишения и страдания.

Имена двенадцати Апостолов в Евангелиях перечислены в рассказе об их избрании и послании на проповедь (в Деян. 1:13–26 этот список повторяется, за исключением имени Иуды Искариота, который заменяется жребием на Матфия).

Однако выделение учеников из числа постоянно окружавшего Христа народа происходило достаточно длительное время. Первыми к апостольству были призваны Андрей, Иоанн, Иаков, Симон (нареченный Петром), Филипп и Нафанаил (Ин. 1:35–49), из которых по крайней мере Андрей и Иоанн прежде были учениками Иоанна Крестителя (Ин. 1:35–40). Хотя пребывание со Христом уже пробудило в них веру в Него (Ин. 2:11), после первой встречи с Учителем они еще на некоторое время возвращаются к своим привычным делам. Продолжая заниматься рыболовством, будущие Апостолы, как и прочие ученики, видели чудеса Господа в Галилее, слышали Его проповедь (Лк. 4:31–5:1). Переломным событием, после которого рыбаки превратились в «ловцов человеков», явился чудесный улов рыбы (Лк. 5:2–12). Они решили «оставить всё» и следовать за Учителем. Из множества учеников Господь позже пополнил число Своих первых Апостолов до двенадцати, которые вплоть до ареста Христа уже не отлучались от Господа, от Которого обучались и готовились к последующему выходу на проповедь.

Окончательное избрание Апостолов произошло, когда устами Апостола Петра (Мф. 16:16) была исповедана их общая вера в Христа как Сына Божия. Однако и после этого Спаситель должен был укреплять их веру. В Евангелиях описаны примеры маловерия Апостолов (Мф. 14:25–31; 16:8; 17:20; Мр. 4:37–40), непонимания ими слов и дел Христа (Мф. 15:15–16; 26:7-13; Лк. 9:45; 18:34; Ин. 12:16). Понимая учение о Царствии Божием как о земном царстве Израиля (Мр. 10:32–37), они ставят вопрос о человеческих привилегиях, которые можно получить, следуя за Господом (Мф. 20:20–24; Мр. 9:33; Лк. 9:46). Слабость их веры доходит до того, что в момент ареста все они оставляют Мессию (Мф. 26:56; Ин. 16:32), а Петр трижды отрекается от Него (Мф. 26:69–75). Один из двенадцати даже стал предателем. Даже после Воскресения Христа некоторые из них еще сомневаются (Мф. 28:17), продолжают по земному понимать учение о Царствии (Деян 1:6). И эти указания Священного Писания на несовершенства и человеческую слабость даже избранных учеников Господа говорят о том, что только с Божией помощью и силою Духа Святого человеку дано побеждать свою греховную природу и обретать истинное знание Бога.

Окончательно Апостолы стали теми, кем Христос «уловил вселенную» (тропарь Пятидесятницы), лишь получив в день Пятидесятницы в виде огненных языков дар Святаго Духа, Который «научил их всему» (Ин. 4:26). Силою Его они и совершали дело своего служения до самой смерти. Подобно своему Божественному Учителю Апостолы испытали множество бедствий и скорбей во время просвещения язычников – и устояли в этих испытаниях.

Почти все Апостолы Христовы окончили свою страдальческую жизнь мученически. Святой Андрей Первозванный, проповедовавший Евангелие нашим предкам, был распят на кресте, также как и Петр, Иаков Алфеев, Иуда Иаковлев и Симон Зилот. Святые Апостолы Павел и Иаков Зеведеев были обезглавлены, Фома – проткнут копьями. Один лишь святой Иоанн Богослов скончался мирно, хотя и он при жизни претерпел множество страданий: его бросали в кипящее масло, томили в заключении. Теперь они удостоены высокой чести на небе – окружают Престол Божий, а на Страшном суде Христовом, восседая на двенадцати престолах, будут вместе с Господом судить всех людей, живых и мертвых.

Апостол Петр Первоверховный – первый епископ римский. Проповедывал в Никее, Сирии, Малой Азии, Сицилии, Коринфе, Испании, Карфагене, Египете, Британии. В 67 году в Риме распят вниз головой. Святые мощи - в Риме (собор святого Петра). Память 29 июня/12 июля (далее по тексту по ст./н. стилю)

Апостол Андрей Первозванный, брат Петра, проповедывал в Византии, Фракии, Македонии, Малой Азии, Алании, Крыму, Причерноморье, Скифии. Около 62 года в Патрах распят на кресте в виде буквы Х. Глава Апостола находится в Амальфи (Италия), часть главы – в Патрах (Греция). Память 30 ноября/13 декабря.

Апостол Иаков Зеведеев, брат Иоанна Богослова, проповедывал в Испании. Около 44 года усечен мечом в Иерусалиме при царе Ироде Агриппе I. Святые мощи - в Сантьяго-де-Компостела (Испания). Память 30 апреля/13 мая.

Апостол Иоанн Богослов, евангелист, проповедывал в Малой Азии, Иерусалиме, Ефесе, на острове Патмос. В начале II века (около 106 года) мирно почил в Ефесе, где и находится его гробница. Память 8/21 мая и 26 сентября/9 октября.

Апостол Филипп проповедывал в Сирии, Малой Азии (с Апостолом Варфоломеем); Греции, Аравии, Эфиопии, Фригии. Распят вниз головой в Иераполе (Фригия) в I веке. Святые мощи - в Риме (храм Двенадцати Апостолов). Память 14/27 ноября.

Апостол Варфоломей проповедывал в Сирии, Малой Азии (с Апостолом Филиппом); Индии, Великой Армении. В I веке язычниками в Баку распят вниз головой, после чего с него содрали кожу и отсекли голову. Часть святых мощей находится в Риме (храм Апостола Варфоломея) и часть мощей – в Беневенто (Италия). Память 11/24 июня и 25 августа/7 сентября.

Апостол Фома проповедывал в Индии, Парфии, Мидии, Персии. В I веке мученически скончался в Индии, пронзенный 5-ю копьями. Святые мощи находятся в Ортоне (Италия). Память 6/19 октября.

Апостол Матфей (бывший мытарь Левий), первый евангелист. Проповедывал в Македонии, Сирии, Персии, Парфии, Мидии, Эфиопии. В 60 году в Африке распят на земле и сожжен людоедами. Святые мощи – в Салерно (Италия). Память 16/29 ноября.

Апостол Иаков Алфеев, брат Апостола Матфея, проповедывал в Эдессе, Иудее, Газе, Южной Палестине, Египте. В I веке распят на кресте в Египте. Святые мощи - в Риме (храм Двенадцати Апостолов). Память 9/22 октября.

Апостол Иуда Иаковлев, или Фаддей, – брат Господень по плоти. Был в Иудее, Галилее, Самарии, Идумее, Аравии, Сирии, Месопотамии, Персии. В Армении около 86 года распят на кресте, пронзен стрелами. Святые мощи - в Риме (собор святого Петра). Память 19 июня/2 июля.

Апостол Симон Зилот проповедывал в Египте, Мавритании, Ливии, Нумидии, Киринии, Абхазии. В I веке в Абхазии распят на кресте. Святые мощи - в Риме (собор святого Петра). Память 10/23 мая.

Апостол Матфий избран в число двенадцати вместо Иуды Искариота. Проповедывал в Иудее, Колхиде, Македонии. Около 63 года побит камнями в Иудее. Части святых мощей - в Трире (Германия) и Падуе (Италия). Память 9/22 августа.

 

По благословению

митрополита Херсонского и Таврического Иоанна